Aplikacija

Reklame

MIRO GAVRAN: ZALJUBLJEN DO UŠIJU



Bilješke o piscu:
Miro Gavran rođen je 1961. godine u Novoj Gradiški. Djela su mu prevedena na 25 jezika. Dobio je 20 književnih nagrada, među kojima i „Central European Time“ koja se dodjeljuje u Budimpešti za najboljeg srednjoeuropskoga pisca. Napisao je sedam knjiga za mlade: „Svašta u mojoj glavi“, „Oproštajno pismo“, „Kako je tata osvojio mamu“, „Zaljubljen do ušiju“, „Sretni dani“, „Pokušaj zaboraviti“ i „Profesorica iz snova“. Gavranje najizvođeniji hrvatski suvremeni pisac. Neke od njegovih predstava su: Muž moje žene, Nora danas, Zabranjeno smijanje. Također se ističe biblijska trilogija: Judita, Krstitelj i Poncije Pilat
Mjesto radnje: Nova Gradiška i Zagreb
Vrijeme radnje: Jedna školska godina
Tema radnje: Ljubav Maria i Lane
Ukratko prepričaj:
Nakon što Mario krene u 5. razred, njegovi roditelji počinju raditi gluposti: mama počinje piti alkohol, a tata trčati za mlađim ženama. Kako bi svatko od njih postigao nešto više, sele se u Zagre. Iako zbunjen u novom gradu, Mario pronalazi nove prijatelje. U siječnju Mario svaća da je zaljubljen u Lanu. Mario pokušava impresionirati Lanu, te se pridružuje školskom časopisu. Lana tada stječe još lošije mišljenje o Mariu jer misli da je neodgovoran jer nije donio svoj sastavak za školski časopis. Kada pomisli da je Grga zaljubljen u Lanu i da hodaju, Mario počne skupljati loše ocjene kako bi oduševio Lanu kojoj se to nimalo ne sviđa. Kada mu roditelji sve oduzmu i kažu mu da je u kazni, on bježi baki u Novu Gradišku i ostavlja Lani pismo, koje mu ona uzvraća. Vraća se u Zagreb, ispravlja ocjene te mu Lana ponudi da mu bude cura, a on to prihvati i tako sve lijepo završi.
Opiši Marijev odnos s prijateljima i roditeljima
Iako su se njegovi roditelji u početku svađali, on im pomaže da se pomire i objašnjava im da nema smisla da se svađaju. Nije se priklonio ni mami ni tati već je ostao zajedno s oboje roditelja i jednom i drugom pomagao da se rješe svojih problema.
Mario je isto tako čim je došao u Zagreb pronašao prijatelje- Olivera i Pavu. Jako mi se svidjelo što Mario ništa ne sakriva svojim prijateljima, već s njima razgovara o svemu, o ljubavi, filmovima, stripovima i svim problemima. Oliver i Pavo su sve rekli Mariu, i kad je Grga rekao da bi bilo bolje da ga nema i kada su mislili da Lana hoda s Grgom. To mi se sviđa jer su mu to rekli iako su znali da bi ga moglo povrijediti, a nisu skrivali ili ga ogovarali iza leđa.
Opiši Marijevo mišljenje o ljubavi i prijateljstvu
Mario misli da je ljubav nešto jako neobično kao što i kaže u prvom poglavlju knjige-„Ta ljubav je zaista čudna pojava. Posve mi je izmjenila život i više ništa nije kao prije. “. Pomalo mi se ne sviđa ovo njegovo razmišljanje o ljubavi zbog toga što previše oponaša odrasle, kao i svog oca. To se pokazuje u zadnjem odlomku knjige: „… jer moj tata uvijek kaže da od svih poklona na ovom svijetu žene najviše vole kad im poklonimo brak“. Dječak ima 11 godina i već razmišlja o braku za što je zaista prerano. Pokazuje da mu je jako važno prijateljstvo što se i vidi kada se u svakoj odluci dogovara s prijateljima
Citiraj i objasni pouku:
„Ja sam Slavoniju ostavio zbog ljubavi prema mami. Ja mogu biti sretan tamo gdje je ona sretna- objasni tata.
Ti si Slavoniju ostavio zbog mame, a ja sam je spreman ostaviti zbog Lane.“
Ovo pokazuje kako je Mario jako zaljubljen u Lanu i kako će ostaviti sve, svoj rodni kraj i sve kako bi bio s Lanom, a pouka je da se ponekad moramo odreći nečega za nekoga, tj. da nemožemo imati „ovce i novce“
„Molim te vrati se u Zagreb, ispravi jedinice, postani opet uzoran učenik kao nekad pa ćemo porazgovarati o našoj ljubavi. Prije toga neću s tobom ni jednu riječ progovoriti, a ovo pismo bit će jedini dokaz da te volim“.
Ovo pokazuje kako ništa nećeš postići s jedinicama i slabim ocjenama i da nikog nećeš osvojiti nekoga ako te ona/on nevoli onakvog kakav si zaista, a Mario je zaista bio uzoran i dobar učenik.

2 comments: