Idi pa vidi zbirka je pjesama Stanislava Femenića u kojoj se
obraća djeci i odraslima. Stihovi su jednostavni i čisti, jasnih
pjesničkih slika i govore o ljepotama i čudima prirode. Pjeva o svemu.
Ništa nije premaleno ili nebitno, pa tako možemo zateći pjesme o
cvijeću, godišnjim dobima, bagremovima, jezeru itd.
Pjesme pokazuju radost življenja u kojem svaki, pa i najmanji,
fenomen sadržava ljepotu i nešto što je zanimljivo promatrati. Nisu sve
pjesme namijenjene najmlađem uzrastu tj. onima koji su tek upoznali
avanturu slova i poezije. Zbirka sadrži i neke pjesme za odrasle sa
tematikom još neshvatljivom djeci kao i nekoliko haiku pjesama. Ova
zbirka pruža sjajan primjer elegantnih nekompliciranih rima koje
osvajaju bez obzira na godine.
Vrsta djela: zbirka pjesama
Bilješka o piscu:
Stanislav Femenić rođen je 1924. u Carevoj Ćupriji u nama susjednoj
Bosi i Hercegovini. Umro je u Zagrebu u 89. godini života. Vodio je
zanimljiv život. Maturirao je u Vinkovcima i potom završio Medicinski
fakultet u Zagrebu, nakon čega se pridružio antifašpističkom pokretu.
Radio je u svojoj struci, ali uz liječničku profesiju ljubav spram
književnosti zauvijek ga je pratila i najveći dio svog stvaralašta
usmjerio je upravo prema djeci i mladima.
Obogatio je kulturni fundus svojim anegdotama, pjesmama, crticama i
pričama. Stihovi mu se odlikuju jednostavnošću i elegancijom ali time
nimalo ne gube na snazi, čime nastavlja poetiku Grigora Viteza. Posebno
je bio vještu u duhovitim i mudrim jezičnim igrama. Pjesničke slike
izuzetno su ritmične i brzo se izmjenjuju a proza mu je puna ritma i
ispunjena anegdotama prožeta mnoštvom likova iz biljnog i životinjskog
svijeta.
I u ovoj zbirci »Idi pa vidi« Femenić pjeva o prirodi, o njezinim
fenomenima. Doimlju se poput komorne glazbe stihovi o godišnjim dobima, o
šaputanju cvijeća, šumu bagremova, o pradjedovskim stablima i smiraju
na jezeru. Kao u prijašnjim zbirkama i ove stihove rađa životna radost,
što izvire iz promatranja i voljenja svega, pa i sitnih malih stvari
koje nas u životu okružuju.
Ni ove pjesme — kao ni one ranije — ne nose u sebi nešto isključivo
novo, avangardističko u formalnom pogledu. U njima ima više tihe ljepote
nego radikalne preobrazbe umjetnosti riječi, više blagozvučnog sklada
nego eksperimenta.
No comments:
Post a Comment